Please notice I'm not a regular teenage girl

Hade jag varit som åtminstone 87% av Sveriges nittonåringar hade jag haft en längtan efter att resa utomlands. Men jag förstår mig inte på det.
Fine, det finns mycket att upptäcka och uppleva. Det köper jag och nog låter det lockande men nej.
Thailand är inte vackrare än Sverige, det är bara annorlunda.
Folk klagar jämnt på hur grått, trist och kallt Sverige är. Klä på er en tjocktröja och gå ut i skogen efter en regnstorm. Klä dig varmt och gå ut en kall, solig vinterdag och betrakta rimfrosten medan solens strålar värmer. Lägg dig i det lite förlånga, mjuka gräset en sommardag och bara njut av känslan. Gå ut på en promenad i den kyliga höstluften, njut av sommarens sista värme samtidigt som du går på vägen kantrad med träd. Träd med löv i rött, gult, grönt och alla möjliga nyanser.
Ta dig till havet, det spelar ingen roll när, var eller hur. När det har frusit, under en stom, när det är bleke eller höga vågor. Det är alltid lika vackert.

Det är konstigt hur hemmablind man kan bli.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0